وبلاگ عادل زادبالابیگ خشندرقی

آخرین نظرات

تعمیر بایوس لپ تاپ Fujitsu AH 532

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۳۶ ب.ظ
fujitsu3
این پست رو برای کسایی نوشتم که مدل لپتاپشون فوجیتسو ah532  هست و تجربه تلخی از نصب توزیع گنو/لینوکس دارن
من هم جزو اون دسته از طرفداران متن باز  و گنو/لینوکس هستم وخواستم روی لپ تاپم توزیع فدورا20 رو نصب کنم روند نصب خوب پیش رفت وفدورا خوب نصب شد ولی وقتی خواستم تا وارد محیط بایوس(‌Bios) بشم دیدم که بایوس لپتاپ حذف شده
بعد از کلی گشتن تو اینترنت این پست رو پیدا کردم که با اتصال دوتانقطه بهم و آپدیت بایوس مشکل حل میشد ومشکل منرو هم حل کرد.

مراحل انجام کار :

1-پشت لپتاپ رو باز کنید.بااحطیات رم رو از جای خوش در بیارید وقتی که رو از جاش در اوردید اون دوتا نقطه دیده میشه:

fujitsu

2- باطری رو دربیارید ،اون دوتا نقطه بایک سیم به هم اتصال بدید

3-الان موقع بوت دکمه F12 کارمیکنه ولی F2 نه ،برای ادامه یه نسخه از ویندوز رو میخوایم که من از ویندوز 7 (64بیت) استفاده کردم.

4-فایل بایوس رو از لینک زیر دانلودکنین(ورژن بایوس من 1.09 بود به 1.10 آپدیت کردم)

دریافت

مابقی ورژن ها

البته برای لینک دوم نیاز به vpn دارین.

5-باتری لپتاپ رو و کابل شارژ رو وصل کنین وفایل بایوس رو اجا کنین تا مراحل نصب کامل بشه بعد از دوبار ریست خودکار لپتاپ دکمه F2 هم کار میکنه وبایوس رو نشون میده .

این ساده ترین راحل برای این مشکل بود.راحل دوم رفتن به مرکز گارانتی وپرداخت حداقل دویست هزارتومن برای تعویض چیبست بایوس(دفعه اول من این مبلغ رو مفت به شرکت گارانتی دهنده پرداخت کردم)

در ضمن بااین کار گارانتی دستگاه از بین میره.


الان هم منتظرم تا58 فروردین تا اوبونتو 14.04 بیاد ونصب کنم.

ودر آخر هم موقع نصب سیستم عامل گزینه Bios mod رو انتخاب واقدام به نصب کنید تا این مشکل دیگه پیش نیاد،این مشکل هم به خاطر وجود بوت امن در این نوع لپ تاپ هستش.





دراخر هم از آقا بهنام تشکر میکنم که منو تو این کار کمک کردن.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۱/۲۴
  • ۴۲۳۷ نمایش
  • عادل زادبالابیگ خشندرقی

نظرات (۲)

سلام داداش دمت گرم با این اموزش و راهنماییت کار خیلیا رو راه میندازی و به قولی لازم نیست پول مفت به بعضی این شرکتای گارانتی . . . خور داد.هر چند سایت اصلی خودش هم دیگه یه فایل مجانی واسه دانلود محصولات خودش نمیده حتی با اتصال با شماره سریال،مگه فایلهای بی ارزش .البته تو قسمت پرسش و پاسخ یه فایلهای متنی گذاشته که واسه اپدیت بایوس و فلش بایوس با برنامه وی.ن فلش ، مشکل بایوس در صورت از کار افتادن پورتهای در بعضی مدلها و . . . . هست که ترجمه شن یه کمکهایی میکنه.         به هر حال همین که تجربتونو واسه دیگرانم گذاشتین که مشکلشی رفع شه واقعآ ارزندستو قیمت نداره،هر چند تو این همه مدت یه تشکر ! همه                                                                               تشکررررررررررررررررررررررررر ر ر ر ر ر
سلام 
مرسی از این که این مطلب گذاشتید .یک خواهش از جنابعالی دارم که اگه میشه بیشتر یا کاملتر توضیح دهید یا امکان تماس با شما جهت راهنمایی بنده امکان دارد
پاسخ:
باسلام:
ممنون از اینکه به بلاگ من سر زدید.
من ایمیلم رو براتون میفرستم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی